„Gândirea la nivel superior apare
din relații, din dialogul dintre oameni”,
menționa Lev Vîgotsky.
„Gândirea la nivel superior apare
din relații, din dialogul dintre oameni”,
menționa Lev Vîgotsky.
Un prim scop al învățământului este maximizarea capacităților intelectuale ale elevilor, adică a capacității de a gândi pentru a rezolva probleme, a înțelege, a lua decizii și a comunica eficient. Pentru a atinge acest scop, scoala și clasa Explore ofere o atmosferă care încurajeaza colaborarea, discutarea și exprimarea ideilor.
Interacțiunile dintre copii au o importanță crucială în susținerea și influențarea dezvoltării fizice, sociale, emoționale și cognitive. De asemenea, ele au o importanță majoră în promovarea învățării lor continue, încurajând copiii să obțină și să împărtășească cunoştinţe, experienţă, sentimente şi opinii. Anume prin intermediul interacțiunilor, elevii își construiesc o imagine de sine ca membru al comunității și obțin cunoştinţe despre lumea înconjurătoare.
– învātarea este asociata cu conceptul de “a învața făcând”. Orice activitate care încurajează si stimulează implicarea copiilor in procesul de învățare este “activā”- o învățare care asigura o mai buna punere in practica a cunoștințelor, exersarea deprinderilor si a capacitaților in variate contexte si situații.
-Implicā toate simturile – cercetarile demonstreaza faptul ca atunci când sunt implicate mai multe simturi (olfactiv, vizual, kinestezic etc) informatia este mult mai bine integratā de cātre elevi. Invatarea activa, prin descoperire, folosind materiale concrete, permite elevului sa isi aminteasca ulterior nu doar ceea ce a auzit de la profesorul sau, ci si ceea ce a atins, vazut, experimentat.
– Antreneazā gândirea critica- daca informatia este descoperita si nu primita ca rezultat al unei prelegeri, motivatia elevului si dorinta de a se implica in proces vor creste.
– Incurajeaza colaborarea- lucrul impreuna cu ceilalti. Daca momentul de studio este insotit si de o activitate colaborativa, elevii nu doar ca vor fi implicati real in procesul de invatare, dar isi vor forma si abilitati de comunicare, empatie si isi vor antrena increderea in “impreuna.”
– Copiii se “transforma” in profesori- au oportunitatea de a experimenta rolul de profesor, pregatesc prezentari, proiecte, provocari pentru restul clasei. Inteleg astfel importanta feedbakului, exerseaza competentele de vorbit in public.
– Incurajeaza dezbaterea- un demers structurat care stimuleaza gandirea critica, puterea de argumentare a unei perspective si creativitatea manifestata prin gasirea unor idei inovatoare. Elevul intelege faptul ca in multe momente din viata putem sa avem opinii contradictorii cu cei din jur.
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigării se consideră acceptare a politicii privind fisierele cookies, a politicii de confidențialitate și a termenilor și condițiilor.
08:00 - 18:00
0722.110.221
© Explore100
Lasă un răspuns