0722.110.221 (08:00-18:00) |

Explore 100, Reggio Emilia inspired teaching. Procesul educațional are în centru copilul și nevoile sale.

Noi credem cu tărie că un copil se dezvoltă armonios dacă este ascultat, dacă este încurajat să se exprime, încurajat să pună întrebări şi să găsească şi singur răspunsuri.

Explore 100 este o alt fel de școală, care îi pregătește pe copii să se adapteze prezentului dar și să dezvolte uneltele necesare de a schimba viitorul. Dezvoltă în copii gândirea critică, creativitatea și inteligența emoțională. Conectarea cu natura, înțelegerea acesteia pentru a o putea proteja.

Este o școală unde copiii învaţă de plăcere, își doresc să afle mai mult pentru că îi pasionează subiectul, o şcoală care le stimulează inteligenţa şi imaginaţia prin joacă şi prin explorare, o şcoală care îi ajută să se dezvolte ca OAMENI sănătoși, liberi și integri.

Educația holistică, reflecția, implicarea în comunitatea, parteneriatele cu părinții așezate la baza educației în spiritul dezvoltării armonioase a copilului reprezintă valorile Explore 100.

2021 - 10 ani de experiență, pasiune, reflecție

01. Viziune

Politica educaţională a Şcolii Primare Explore 100 este orientată spre formarea personalităţii elevilor ca tineri motivaţi şi pregătiţi pentru a răspunde provocărilor societăţii europene a cunoaşterii, inserţiei sociale şi profesionale.

02. Misiune

Transformarea şcolii într-un centru de resurse educaţionale şi de servicii oferite comunităţii, prin interacţiunea constructivă şi deschisă a şcolii cu mediul academic, social, cultural şi economic;
Intensificarea preocupării cadrelor didactice de a descoperi şi pune în valoare valenţele pozitive ale fiecărui elev.

03. Abordarea Reggio Emilia

Experiența educațională Reggio Emilia se bazează pe imaginea copilului care, de la naștere, posedă potențial și instrumente pentru construirea propriului bagaj de cunoștințe, un copil predispus din punct de vedere biologic la explorare, la relaționare.
Copilul cunoaște și învață prin intermediul a diferite limbaje: muzică, dans, pictură, desen, modelaj, sculptură, construcție, colaj, joc de umbre, și altele.
Părinții participă activ la conturarea experiențelor de învățare ale propriilor copii.
Ideile și competențele pe care familiile le aduc în școală favorizează dezvoltarea unui nou mod de a face educație care-i ajută pe profesori să vadă în participarea părinților un element intrinsec de colegialitate.
În acest context educațional, profesorul iese din rama „transmițător de cunoștințe”și devine „constructor și mediator al cunoașterii”:
Partener – ghid: profesorii facilitează explorarea diferitelor teme, prin proiecte pe termen scurt și lung, și ghidează experiențe de descoperire și de rezolvare de probleme cu final deschis.
În vederea proiectării activităților de învățare, profesorii îi ascultă și îi observă îndeaproape pe copii, pun întrebări, descoperă ideile copiilor și furnizează experiențe de învățare care să-i provoace pe aceștia.

04. Cele 100 de limbaje

Cele 100 de Limbaje ale copilului
„Copilul are o sută de limbaje (și alte încă o sută)” este afirmația pe care Loris Malaguzzi o face în poemul său profesiune de credință, „Invece, il cento c’è”, pentru a reprezenta căile multiple prin care un copil alege să-și exprime gândurile, ideile, emoțiile, făcându-le vizibile celor din jurul său. Sunt limbaje simbolice prin intermediul cărora copilul învață/ descoperă/ explorează lumea din jurul său: desenul, sculptura, pictura, modelajul, scrisul, vorbirea, mișcarea, arta dramatică etc.
Cele 100 de limbaje reprezintă potențialul nemărginit și necuantificabil al copiilor, abilitățile lor de a se minuna și de a investiga mediul înconjurător. Cele 100 de limbaje ne amintesc de faptul că exista multiple căi de a vedea și multiple căi de a fi. Să-i încurajăm pe copii să folosească și să valorifice cât mai multe astfel de limbaje pentru a avea perspective cât mai diverse asupra vieții și pentru a se face înțeleși de ceilalți.

ECHIPA NOASTRĂ

Profesorul explorator este, în primul rând un profesor reflexiv, care își pune întrebări, care are curajul să gândească în afara limitelor și care vede în copil un egal și un partener.

Lucrează în echipă, iubește copilul și explorarea și dă dovadă de creativitate și umor.

Profesorul explorator nu predă informații, ci creează condițiile în care copilul învață.

Este un OM inteligent și modest care știe că va avea în fiecare zi ceva nou de învățat de la copii, de la colegi, de la părinți, din cărți sau din natură.

Profesorul explorator este în același timp: ghid, co- partener, consilier, cercetător, facilitator și constructor și mediator al cunoașterii. 

CE SPUN CLIENȚII NOȘTRI?

Școala Explore 100 este o adevarată comunitate de oameni calzi și atenți la copii și la nevoile lor. Suntem norocoși că îi avem! ❤️

Ioana Grozea

O minunată școală cu oameni deosebiți! Copiii sunt fascinați și dornici să exploreze!

Mirela Parnescu

Este foarte greu de surprins în câteva cuvinte ce apreciez la Explore 100, dar voi încerca: o echipa de oameni curajoși și inimoși care cresc copii frumoși la minte și la suflet! Copilul nostru merge cu bucurie la scoală, zâmbește, se joacă, experimentează și înțelege lumea. Ma bucur când copilul meu de 8 ani, dincolo de tradiționalele limba romana și matematică, este expus la viață, învață compasiunea, empatizează cu copii mai puțin norocoși, studiază în natură, își asumă responsabilități, înțelege cine este Greta Thunberg și își pune problema cum ar putea contribui la salvarea planetei. De 6 ani suntem alături de niște oameni deosebiți, curajoși, care au reușit să crească școala într-un mediu complex și complicat... și ne dorim să continuăm!

Alex Iorgulescu

INFORMAȚII UTILE

Cat de mult stau copiii afara?

Copiii ies zilnic, atat in partea de dimineata, cat si dupa amiaza. Echipati corespunzator pentru fiecare anotim, exploratorii petrec timp afara, in curtea gradinitei/scolii dar si in parcul si padurea din Mogosoaia.

Care sunt beneficiile abordarii Reggio Emilia?

Principiile RE ajuta copiii sa dezvolte o gandire critica, sa rezolve probleme si sa faca conexiuni, sa formeze relatii, sa se implice in comunitate si mediu, sa construiasca abilitati sociale, sa se exprime cu incredere, sa se bucure de procesul de invatare, sa inteleaga si sa iubeasca natura.

Cursurile sunt online sau fizic?

Explore ofera la acest moment, atat cursuri online, cat si fizic, pentru copii de la 6-15 ani (clasa pregatitoare – clasa VIII).

Se poate veni la acomodare alaturi de copil, la gradinita?

In mod normal, Explore are o politica ce include prezenta prelungita a parintelui in procesul de acomodare, pana cand copilul se simte in siguranta si se poate desprinde usor de parinte. Momentan, din cauza problemelor de sanatate la nivel national si international, nu mai este posibila prezenta parintelui in unitate sau in curtea scolii/gradinitei.

Ce pregatire au cadrele didactice de la Explore?

In cadrul echipei Explore exista atat profesori pentru invatamantul primar si prescolar, cat si profesori de invatamant gimnazial si psihologi. Toti trec printr-un proces continuu de instruire in abordarea Reggio Emilia, in tara, in strainatate sau in sistem online.

Este adevarat ca elevii inscrisi la Explore nu primesc calificative?

Elevii nostri au  foaie matricola ca orice alt elev, calificativele nu sunt insa prezentate copiilor.

Ce este o ,,provocare"?

,,Provocarile” provoaca! Sunt invitatii de a gandi, adresate copiilor: o carte, un material, un habitat, etc. acestea provoaca idei, intrebari, discutii, interese si creativitate.

Aveti camere de supraveghere?

La Explore 100 nu exista camera de supraveghere, personalul fiind unul dedicat si ales pe baza unor principii sanatoase, recomandari solide si interviuri aprofundate.

Şcoala Primară Explore 100 este autorizată să funcţioneze de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi monitorizată de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi Inspectoratul Şcolar al Judeţului Ilfov.

Gradinita Explore 100 este acreditata să funcţioneze de către Ministerul Educaţie Naţionale şi monitorizată de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi Inspectoratul Şcolar al Judeţului Ilfov.