0722.110.221 (08:00-18:00) |

Bucuria de a învăța la Școala Primară Explore 100

Andreea Pîrcălăbescu - Prof. Clasa I

Loris Malaguzzi, fondatorul abordării Reggio Emilia spunea că “Un copil are o sută de limbaje, însă școala și societatea inhibă nouă zeci și nouă dintre aceste limbaje“. Abordarea Reggio Emilia încurajează copilul în a explora și învăța prin cele 100 de limbaje astfel încât să își poată potența abilitățile.

Copiii au o dorință naturală de a învăța și se hrănesc din bucuria și curiozitatea de a explora.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale abordării Reggio Emilia este faptul că învățarea este centrată în jurul intereselor copilului, este naturală și pornită din curiozitatea copilului. Învățarea fiind ghidată de propriile interese, copilul deprinde plăcerea de a învăța și în felul acesta își dezvoltă abilitatea de a învăța pe tot parcursul vieții.

Copilul are libertatea de a explora mediul înconjurător, de a se exprima și a se regăsi, ceea ce îl va ajuta mai târziu să fie creativ, flexibil și să gândească “outside the box”.

Loris Malaguzzi pleacă de la ideea că fiecare copil este o ființă curioasă, cu potențial nemărginit, creativă, dornică de explorare, de învățare și capabilă de a observa și de a înțelege lumea într-o 100 de feluri. Această proiecție a copilului este susținută de deschiderea adultului de a observa și a înțelege copilul în individualitatea sa, fără a avea o percepție predefinită despre acesta.

Cele 100 de căi de a gândi și învăța sunt considerate a fi limbaje simbolice, care includ desenul, sculptura, pictura, modelajul, scrisul, vorbirea, mișcarea, cântecul, arta dramatica etc. Sunt căi de comunicare prin care copiii învață și prin care își exprimă cunoșțintele și emoțiile. Cele 100 de limbaje reprezintă numeroasele fațete ale potențialului unui copil, abilitățile lui de a se minuna și de a investiga. Cele 100 de limbaje ne amintesc de faptul că există multiple căi de a vedea viața și multiple căi de a fi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *