Copilul are libertatea de a explora mediul înconjurător, de a se exprima și a se regăsi, ceea ce îl va ajuta mai târziu să fie creativ, flexibil și să gândească “outside the box”.
Loris Malaguzzi pleacă de la ideea că fiecare copil este o ființă curioasă, cu potențial nemărginit, creativă, dornică de explorare, de învățare și capabilă de a observa și de a înțelege lumea într-o 100 de feluri. Această proiecție a copilului este susținută de deschiderea adultului de a observa și a înțelege copilul în individualitatea sa, fără a avea o percepție predefinită despre acesta.
Cele 100 de căi de a gândi și învăța sunt considerate a fi limbaje simbolice, care includ desenul, sculptura, pictura, modelajul, scrisul, vorbirea, mișcarea, cântecul, arta dramatica etc. Sunt căi de comunicare prin care copiii învață și prin care își exprimă cunoșțintele și emoțiile. Cele 100 de limbaje reprezintă numeroasele fațete ale potențialului unui copil, abilitățile lui de a se minuna și de a investiga. Cele 100 de limbaje ne amintesc de faptul că există multiple căi de a vedea viața și multiple căi de a fi.
Lasă un răspuns