0722.110.221 (08:00-18:00) |

Bucuria de a invata la Scoala Primara Explore 100

Andreea Pircalabescu - Prof. Clasa I

Loris Malaguzzi, fondatorul abordarii Reggio Emilia spunea ca “Un copil are o suta de limbaje, insa scoala si societatea inhiba noua zeci si noua dintre aceste limbaje“. Abordarea Reggio Emilia incurajaza copilul in a explorara si invata prin cele 100 de limbaje astfel incat sa isi poata potenta abilitatile.

Copiii au o dorinta naturala de a invata si se hranesc din bucuria si curiozitatea de a explora.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale abordarii Reggio Emilia este faptul ca invatarea este centrata in jurul intereselor copilului, este naturala si pornita din curiozitatea copilului. Invatarea fiind ghidata de propriile interese, copilul deprinde placerea de a invata si in felul acesta isi dezvolta abilitatea de a invata pe tot parcursul vietii.

Copilul are libertatea de a explora mediul inconjurator, de a se exprima si a se regasi, ceea ce il va ajuta mai tarziu sa fie creativ, flexibil si sa gandeasca “outside the box”.

Loris Malaguzzi pleaca de la ideea că fiecare copil este o fiinta curioasa, cu potential nemarginit, creativa, dornica de explorare, de invatare si capabila de a observa si de a intelege lumea intr-o 100 de feluri. Aceasta proiectie a copilului este sustinuta de deschiderea adultului de a observa si a intelege copilul in individualitatea sa, fara a avea o perceptie predefinita despre acesta.

Cele 100 de cai de a gandi si invata sunt considerate a fi limbaje simbolice, care includ desenul, sculptura, pictura, modelajul, scrisul, vorbirea, miscarea, cantecul, arta dramatica etc. Sunt cai de comunicare prin care copiii invata si prin care isi exprima cunostintele si emotiile. Cele 100 de limbaje reprezintă numeroasele fatete ale potentialului unui copil, abilitatile lui de a se minuna si de a investiga. Cele 100 de limbaje ne amintesc de faptul că exista multiple cai de a vedea viata si multiple cai de a fi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *